„Seepärast jätab mees maha oma
isa ja ema ning hoiab oma
naise poole, ja need kaks saavad üheks.”
See saladus on suur: ma räägin Kristusest ja kogudusest. Igal juhul
armastagu ka igaüks teie seast oma naist nii nagu
iseennast, aga
naine kartku meest!
Lähedaseim suhe
Traditsiooniline
(mul on kahju, et tänapäeval peab kasutama sellist lisasõna)
perekond sisaldab kõige lähedasemaid ja intiimsemaid suhteid. See
suhe ei ole ühekordne füüsilne kontakt, distantsilt flirtimine või
mingi regulaarsusega koos veedetud ööd või päevad. Mehe ja naise
suhe abielus on enda äraandmine üksteisele. Samm „jätta maha“
ema ja isa on osa sellest üheks saamisest. Loomulikult pole see oma
vanemate hülgamine või nendest mitte hoolimine, vaid üks
prioriteetide ringijärjestamine. Enam ei ole ema ega isa sõna see,
mis on inimsuhetes prioriteetne, vaid nüüd on seda abikaasa tahe ja
sõna. Dominantsed vanemad ei taha sellega leppida ja osadel meestel
on seda otsust enda sees raske teha. Kuid see on Jumala poolt seatud
muster, millega kaasneb Tema õnnistus ja arm. Ja taas võtab Paulus
abielusuhte kokku mõttega, et mehe osa oma kogu oma olemusega
armastada naist ning naise osa on võtta meest perekonna
autoriteedina.
Paulus astub aga
siingi kaugemale ja toob esile selle, miks ta üldse perekonnast
räägib. Piibel ei ole perekonna õpik (kuigi seal on väga palju
alustrajavat perekonna toimimise printsiipide kohta). Paulus räägib
mehe ja naise vahelisest suhtest, et aidata meil mõista koguduse ja
Kristuse suhet. Seda paralleeli annab mõista kaheti. Nii nagu mees
jätab maha oma vanemad ja hoiab naise poole, nii on Kristus tulnud
taevasest kodust ja „jätnud maha“ Isa (kuigi Isa Jeesuse ju
saatis) ning tulnud ja hoidnud meie („Kristuse pruut“) poole. Ta
jättis oma taevase au, et meid iseenesele osta. Isa ja ema maha
jätmist võime vaadelda aga ka meie poolt. Nimelt ei saa me vastu
võtta Jeesuse kutset, saada Tema pruudiks, muul moel, kui me peame
jätma maha selle maailma ja oma endise elu.
Ühtegi sügavat
suhet ei ole ilma ohvriteta. Kuid need ohvrid tunduvad tühisuste
tühisusena selle suhte väärtuse ja kvaliteedi kõrval.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar