Aga hoorusest ja kogu rüvedusest ja
ahnusest ärgu olgu teie seas
juttugi,
nõnda nagu on kohane
pühadele. Samuti riivatus ja rumalad sõnad ja sündsusetu lõõpimine
ei sobi
teile, vaid selle asemel olgu tänu. Seda teadke kindlasti,
et ühelgi hoorajal ega
kõlvatul ega ahnitsejal - tähendab
ebajumalateenreil - ei ole
pärandit Kristuse ja Jumala riigis.
Kas patul ja patul
on vahe?
Ühtpidi nagu ei
ole, sest igasugune patt lahutab meid Jumalast. Samas me mõistame,
et on ikka erinev küll, kas me käisime meeltesegaduses naabrinaise
õunaaias raksus või viime ellu planeeritud röövmõrva. Patt on
midagi, mis ühtepidi on võidetud, kuid teisalt oleme me sellega
võitlemas igal päeval. Paulus kirjutab, et „hoorusest ja kogu
rüvedusest ärgu olgu teie seas juttugi, nõnda nagu on kohane
pühadele“.
Hoorus ja rüvedus
ei ole ühekordsed kiusatusse langemised, vaid hoorava eluviisi taga
on sallitud patt meie mõttemaailmas. See on elu- ja mõtteviis.
Rõvedus ei saa meie elus võimust, kui me talle tasapisi maad ei
anna. Ma usun, et Paulus räägib siin patu sallimisest, millest
kasvavad harjumused, eluviis ja mis lõppkokkuvõttes kujundab meie
saatuse. Paulus on väga selge, et kristlase ellu sellised asjad ei
kuulu. Peetrus kirjutab oma esimeses kirjas Jumala sõnad: „Olge
pühad, sest mina olen püha!“ See ei ole kuri käsk vaid pigem
tõdemus, et kui püha Jeesus elab meis, siis oleme meiegi pühad.
Meie osa on lasta Jeesusel endast lihtsalt välja paista.
Kui me ei
kontrolli oma mõtteid ja sõnu, siis me anname maad kurjale. Rikutud
mõttemaailm vaigistab Püha Vaimu häält ja nii me astume ühele
allakäigutrepile, mille tulemuseks on „-ei ole pärandit Kristuse
ja Jumala riigis.“ Ära lase endale valetada, et pole vahet, kuidas
me elame, küll Jumal meid taevasse sokutab. Siin ja paljudes teistes
kohtades Piiblis, on selgelt välja toodud, et meie elu peab andma
tunnistust meis elavast Päästjast. Viska enda peast ja elust asjad,
mida Sa tead, et need määrivad ja seovad Sind. Sellest sõltub
liiga palju Sinu elus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar